دلایل شکل گیری سلولیت در بدن و راه های مقابله با آن

  • عدم تحرک و ورزش نکردن : تحرک و ورزش باعث بهبود خون رسانی به بافت چربی زیر پوستی و سوخت و ساز بهتر چربی ها می شود.
  • توارث : بدین معنی که اگر مادر شما سلولیت دارد شما هم احتمالاً این فرورفتگی های بد شکل را در اندام های خود خواهید یافت.
  • نوشیدن ناکافی آب : توصیه می شود روزانه شش تا هشت لیوان آب بنوشید.
  • خوردن غذاهای چرب و ناسالم
  • سیگار کشیدن
  • جریان ناکافی سیستم لنفاوی
  • جریان ناکافی خون در ناحیه زیر پوستی
  • نور آفتاب
  • بعضی از آلرژی های غذایی
  • پیروی از رژیم های غلط غذایی به منظور لاغر شدن

کاهش و یا رهایی از سلولیت :

  • از نوشیدنی های شیرین (محتوی شکر) بپرهیزید و به جای آن آب بنوشید. آب کمک می کند که سیستم دفع چربی به خوبی عمل کند و کلیه سموم و مواد زائد را از بدن خارج کند. سعی کنید روزی ۸ لیوان آب بنوشید (نیاز روزانه انسان به آب ۲ لیتر و هر لیوان معمولی ۲۵۰ سی سی است پس از حدود ۸ لیوان در روز می باشد)
  • خوردن غذاهای آماده و سایر غذاهای چرب را محدود کنید و در عوض مقدار زیادی سبزی و میوه تازه مصرف کنید.
  • از مصرف بیش از اندازه قهوه، شکلات و شیرینی پرهیز کنید و مطمئن شوید که رژیم غذایی شما از فیبر کافی (۳۰ گرم در روز) برخوردار است.
  • ورزش های هوازی را به طور مرتب انجام دهید. نمونه این ورزش ها می توان به پیاده روی، دویدن، شنا، دوچرخه سواری، اسکیت کردن، قایقرانی با پارو، طناب زدن، اسکی کردن و غیره اشاره کرد. هرگونه فعالیت ورزشی را با مشورت پزشکتان انجام دهید و طی یک دوره زمانی بر شدت و مدت ورزش خود بیفزایید .
  • سیگار را ترک کنید یا حداقل کمتر سیگار بکشید. سیگار نه فقط برای پوست و ریه ها ضرر دارد، بلکه با منقبض کردن مویرگ ها باعث ضعیف تر شدن پوست می شود. همچنین باعث خراب کردن بافت های پیوندی شده و به ایجاد فرورفتگی و چاقی ران کمک می کند.
  • استرستان را کم کنید.
  • از مصرف داروهای غیر ضروری به ویژه قرص های : کاهش وزن ، مسهل، خواب آور، انرژی زا و ادرار آور، اجتناب کنید.
  • می توانید از محصولات موضعی که برای درمان سلولیت مناسب هستند استفاده کنید. این محصولات بدون تغذیه و تحرک مناسب بدون اثر هستند. قبل از استفاده اجزای تشکیل دهنده آنها را بخوانید و در صورتی که به آنها حساسیت ندارید از آنها استفاده کنید، در ضمن از استاندارد بودن آن ها نیز مطمئن شوید. (حتماً قبل از تهیه با پزشک معالج خود مشورت کنید)
  • مصرف نمک و غذاهای شور را به حداقل برسانید.