آخرین مطالب ارسالی
Last Posts
آهنگ های ویژه
Best Posts
کاشت مو
بهترین سایت کاشت مو با کمترین قیمت
کلینیک زیبایی
استرس قبل بارداری : راه کاهش استرس قبل از حاملگی و زایمان با ورزش

استرس قبل از بارداری ( حاملگی ) کاملا امری طبیعی می باشد که باید بتوانید بر آن غلبه کنید. ورزش کاهش استرس بارداری و چگونگی کاهش استرس قبل از بارداری و حاملگی را در این مطلب خواهید آموخت پس لطفا با ما همراه باشید.

استرس قبل باردرای

استرس قبل باردرای

همه ما چنین توقع زیادی را از خودمان و دیگران داریم . ما فرصت بسیار کوتاهی داریم . زندگی ما فرصت حرکت با عجله از یک تعهد به تعهد دیگر می شود و فقط استرس است که ما بر خودمان وارد می کنیم .

به آن ، باید مشکلات خانوادگی ، بی ثباتی اقتصادی و حوادث جهانی ، را نیز اضافه کرد . استرس در جهت تلاش برای سازش کردن ، به صورت یک بار سنگین درآمده است .

با توجه به مطالعات زیادی که شده است ، استرس با بسیاری از بیماری ها نظیر فشار خون بالا ، حملات قلبی ، سکته مغزی ، بی خوابی ، راش های پوستی ، و درد عضلانی ارتباط داشته است .

استرس ، همچنین می تواند منجر به بیماری های روحی ، نظیر حملات اضطراب ، ترس و افسردگی شود . هرکدام از این موارد می تواند طی حاملگی بر شما تاثیر بگذارد .

برای یک حاملگی آسان تر یک زایمان بدون درد ، و رضایت بخش تر زایمان طبیعی ، هدف باید این باشد که قبل از شروع حاملگی ، تا جایی که امکان دارد ، از میزان استرس بکاهیم . این امر چگونه میسر می شود ؟

در ابتدا ، سعی کنید میزان استرسی را که قبل از بارداری ، داشته اید ارزیابی کنید .شما ممکن است کاملاً از استرسی که در زندگی روزانه تان دارید ناآگاه باشید زیرا برای مدتی طولانی با آن سازگاری یافته اید .

استرس قبل از بارداری را به دو گروه تقسیم کنید :

۱- استرس هایی که تحت کنترل شما می باشد ، نظیر مسئولیت های زیاد بر عهده داشتن ، برنامه ریزی زمانی
۲- استرس هایی که از حیطه کنترل شما خارج است ، نظیر حوادث جهانی یا بیماری یا فوت غیر قابل منتظره .

سپس ، ببینید آیا می توانید آن عوامل استرس زا را که تحت کنترل شما می باشد ، کاهش دهید .

در مورد آن مواردی که غیر ارادی است ، از دیگران کمک بخواهید .
یادگیری نحوه کنترل استرس هایتان قبل از حاملگی به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید بر استرس طبیعی که طی حاملگی یا در دوران والدینی برای شما ایجاد خواهد شد ، فائق آیید .

کاستن استرس قبل از باردرای :

ورزش کردن نظیر پیاده روی مفید است .

میزان استراحتتان را افزایش دهید ، آخر هفته ها را بخوابید و پس از یک روز پر مشغله ، زود به تختخواب بروید . سعی کنید که حداقل در شب هشت ساعت خواب بی وقفه داشته باشید .

برخی از محققان بر این باورند که آمریکایی ها بیشتر از مردم کشورهای دیگر ، از فقدان خواب رنج می برند . فقدان خواب از نیروی باروری شما می کاهد و اگر این مشکل حل نشود ، می تواند سلامتی شما را به مخاطره بیندازد .

عامل استرس زا را مشخص کنید . این عوامل می تواند شامل بسیاری چیزها نظیر ، حرفه نامطلوب ، فقدان پول ، قرض ها ، و یا نزاع های خانوادگی ، نظیر بیماری والدین یا وابستگی به خواهر یا برادر باشد.

یا ممکن است از یک روابط همسر و زندگی زناشویی قبلی و بچه ها ناشی شود . گاهی اوقات فقط تعیین کردن عامل می تواند به کاهش استرس کمک کند .

بیاموزید تفکر کنید . ببینید ذهنتان چقدر مشغول است و برای از بین بردن صداهایی که توسط دنیای شلوغ امروزی ایجاد می شود ، تمرین کنید .کتاب ها و مقالات حاوی اطلاعات کمک کننده را که می توانند استرس شما را کاهش دهند ، تهیه کنید .

به نظر می رسد نوشتن مجله برای برخی مردم یک روش درمانی باشد . زمانی که تفکرات خود را روی نوشتن مقاله تان متمرکز کنید ، شاید استرس و اضطرابتان تخفیف یابد .

برخی از تصمیمات خود را عملی کنید . استرس ممکن است از ” ترس از مجهولات ” ناشی شود .

برای مثال ، شما ممکن است نگران این مسئله باشید که چطور حاملگی و بچه دار شدن بر روی وضعیت مالی شما تاثیر می گذارد . زود نیست که فکر کردن راجع مسائلی نظیر کار کردن پس از تولد بچه را شروع کنید ، البته در صورتی که حق انتخاب یک کار نیمه وقت یا تمام وقت را داشته باشید .

کاهش استرس قبل از شروع حاملگی ، تفاوت های زیادی در نحوه احساسات شما در طول این حادثه شگفت انگیز به وجود خواهد آورد .در حقیقت این امر ممکن است به شما کمک کند تا یک رویداد شگفت انگیز داشته باشید .

تصور کنید به آسانی و با رضایت کامل ، کشتی حاملگی و تولد را می رانید تا اینکه بی صر و صدا و با شک تردید برانید ، و نگرانی و غم و غصه دور تا دورتان را گرفته باشد . در مسیری قدم بگذارید که تا حد امکان ، بارداری شما را خالی از استرس کند .

برای کاهش استرس بارداری از خود و همسرتان بپرسید :

اختیارات شغلی شما چیست ؟ آیا می توانم پس از ترک زایشگاه به سر کار بروم ؟ آیا حرفه من محفوظ است ؟ آیا می توانم به صورت نیمه وقت کار کنم ؟ از خانه ؟ آیا من قادر به ترک آن هستم ؟ آیا من یک حرفه متفاوت می خواهم ؟

احساس خود را راجع به کار در خارج از خانه در مقابل ماندن در خانه در کنار بچه ها ارزیابی کنید .

آیا یکی از شما دو نفر در خانه خواهد ماند یا از مهد کودک استفاده خواهد کرد ؟ چه نوع سیستم مراقبتی را ترجیح می دهید ؟

یک پرستار خصوصی در منزل ، کمک یکی از اعضاء فامیل ، در مهد کودک همراه با چندین بچه دیگر ، یا یک مرکز دارای مجوز مراقبت از بچه ها ؟

آیا همسر شما می تواند برنامه کاری خود را به گونه ای تنظیم کند که قسمتی یا همه مسئولیت مراقبت از بچه را بر عهده گیرد ؟

شما ممکن است بخواهید یک مشاوره حرفه ای انجام دهید تا علل استرس شما را دسته بندی کند ، به ویژه که شما در یک موقعیت خانوادگی هستید که نمی توانید به تنهایی از عهده این مسئله برآیید .

از دکترتان بخواهید اطلاعاتی در مورد نقاط خطر ، سوء استفاده های خانوادگی ، سرویس های کمک دهنده قانونی و مراکز مشاوره ای در اختیار شما قرار دهد.

وقت خود را با دوستان یا خانواده تان فقط صرف خندیدن و استراحت کنید .

زمانی را به خودتان اختصاص دهید تا در آن زمان با همسرتان و یا با افرادی باشید که از همنشینی با آنها لذت می برید .

از زوج های دیگر بپرسید چطور خود را با تغییراتی که پس از تولد یک نوزاد ، در زندگی آنها ایجاد شده است ، سازگار کرده اند ؟

امتحان کنید :

در سفرتان ، لیستی از افرادی که با آنها در هنگام نیاز به کمک ، احساس راحتی می کنید ، تهیه کنید .

این لیست شامل شماره تلفن آنها نیز باشد تا در موقع لزوم به سرعت و به راحتی به آنها دسترسی داشته باشید .

همچنین لیستی از نام همسرتان ، والدینتان ، دوستان ، برادرها و خواهران ، عمه ها و عموها ، معلم ها ، همسایه ها و همکارانی که با آنها آشنا هستید ، فراهم کنید .شما ممکن است از اینکه چقدر لیست طولانی است ، تعجب کنید .

 ارسال در حدود 2 هفته قبل  ادامه مطلب »